dubbelseger

Sammanfattning - DUBBEL SEGER :D
MAHA, men iaf, hon var hetsig i transporten, och pissblöt när vi var framme.
Men hon lugnade ner sig, hon var inte Snövit idag, han var iriiterad på någonting.
Första klassen kändes hon seg och hon sparkade hela tiden med benen mot magen,
senare hittade vi orsaken. En såkallad älgfluga hade satt sig fast i henne, och de gör jävligt ont!
När vi fått bort den så var hon sig själv igen! Het och frammåt!
Andra klassen red jag med en stigbygel nästan hela vägen, höll på att riva ner en målflagga också ^^
Men det vart seger i båda klasserna, den ponnyn är i världsklass!
Så jävla säker & klockren! <3
MEN, under bilfärden dit klev hon på sig, det var bara ytligt som tur var.
Men hon var hetsig på vägen hem också, fast vi fort bort älgloppan.
När vi var hemma, r a n n det svett från henne :S
Och henns näsborrar var utvidgade!
När hon skulle ur, halkade hon på rampen som var blöt av all svett,
hon gjorde illa sitt ben ännu mer - HALT!
Skruttan blev halt, och inte lite heller.
Jag tog in henne i duschen, på med nytt fleece, på med linnement.
Nytt fleece och promenad och äta gräs.
Katarina ringde på kvällen och sa att hon var bättre - tack gode gud!
Iaf så vann jag, två blågula rosetter, två plaketter, två blommor och två presentkort!
Presentkorten var på hästbutiken som ligger där, hade tjänat ihop 350:-
Gick dit och tog deras erbjudande - fleecetäcke, benlindor och grimset.
Blev rött fleecetäcke och röda lindor, grimman fanns inte i full
så det blev en i blåa färger till Loviasa och Snövit :)
Men min dag har varit underbar, Jag älskar den ponnyn så otroligt mycket!
Nu fattas bara älskling, film och mys :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0